Dit is het resultaat van de stelles van maandag 22 maart 2010::
Tijdens deze stelles hebben we gewerkt aan de hand van het Directe Instructiemodel:
Stap 1. Voorkennis activeren.
Stap 2. Iets nieuws presenteren.
Stap 3. Inoefenen.
Stap 4. Individuele zelfverwerking.
Stap 5. Nabespreken/evalueren (terugblik).
Allereerst hebben we onze voorkennis geactiveerd, door middel van een woordspin rondom lentedieren.
Daarna hebben we een elfje gezien over een lammetje.
Daarna hebben we een raamwerk over wat er in een elfje aan bod moet komen en hoe dit moet gebeuren (het inoefenen).
Vervolgens hebben we zelf een elfje gemaakt, inclusief plaatje.
Tot slot heb ik dit in dit blogbericht verwerkt.
Wat is er tijdens de stelles aan de orde geweest?
Er zijn drie stappen die centraal staan tijdens een stelles:
Stap 1. Verzamelen van informatie
Stap 2. Informatie omzetten in bepaalde vorm, een elfje.
Stap 3. Reviseren
Allereerst hebben we informatie verzameld over lentedieren.
Daarna hebben we "geleerd hoe we een elfje kunnen maken.
We hebben een voorbeeldje gezien. Aan de hand van het voorbeeldje hebben we een raamwerk voor het maken van elfjes gezien.
Dat zag er zo uit:
Kleur (één woord)
Wie of wat (twee woorden)
Waar (drie woorden)
Wat gebeurt er(vier woorden)
Slot (één woord)
Hierdoor ben ik tot bovenstaand elfje gekomen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten